Sjuk eller vad?

Har varit riktigt illa i några veckor, axelmusklerna/lederna har värkt så jag knappt kunnat röra mej, trött som en sengångare och koppiös huvudvärk. Kom fram till att Lamotrigin ökade mina muskelsmärtor så den är det totalstopp med nu, fick en ny deppmedecin som jag inte vågat hämta ut ens, då led och muskelsmärtor även var en biverkan på den.

Har haft feberkänningar också och varit riktigt deprimerad, men jag tror deppigheten beror på den ständiga värken och kommer bli bättre bara jag blir smärtfri.

Läkarvården är ett stor kapitel för sig själv, den första läkaren nästan hånade mej och sa att det var nått jag får leva med, skrev ut Celebra ist för Pronaxen för inflammation, men kanske hade jag tur att den var slut på Apoteket. För när jag kom till en annan läkare sa hon att Celebra inte nå gärna skrevs ut till folk med magproblem.....suck. Hur som helst ordnade den nya läkaren remiss till magnetröntken och så ska jag få järninjektioner för järnbrist.

Sjukgymnasten skulle på semster så nån smärtlindring därifrån är inte aktuell förrän i slutet på Juli, så jag fick ringa läkaren igen och nästa vecka ska det provas med kortisoninjektioner och jag ber till gud att det kan hjälpa mej iaf tillfälligt.

Vet inte vad som är hönan eller ägget, sen september förra året har det varit mycket, en tandutragning på en frisk tand då den brevid hade en spricka i sig, dom försöker rädda tanden med sprickan med rotrensningar som gjorde mej sjuk. Gjorde en abort i november, sen en sterilisering i Januari, fortsatt problem med tanden som fortf är kvar men avaktar med rotfyllning då det känns lite onödigt iom att den krånglar. Mediceneringar som gör det värre och det tar tid att få någon att tro på en.

Det är djäkligt märkligt alltihop är lite bättre direkt när jag vaknar sen under dagen ökar smärtan och jag blir tröttare och får mer huvudvärk, igår även feber och kände mej allmänt sjuk. Tramadol som är starka värktabletter hjälper inte, det som lindrar lite är TNS plattorna.

Jag orkar inte så mycket så på midsommarafton åt vi lite gott och låg och kollade på serier.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0